• وبلاگ : نوش
  • يادداشت : من و اجتماع در بيست سال آينده
  • نظرات : 1 خصوصي ، 9 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام

    ما خواننده‌ايم نه بيننده!

    (غلط املايي داره سجاد عزيز، خودمونيم‌ها خوب مي‌نويسي....

    در مورد روند جامعه بايد اين رو بدوني که با اطلاعات کم و نگاه کردن به دور و اطراف و 4 تا روزنامه نميشه واقعيت رو تشخيص داد. شما اگه سري به شهرستان‌ها بزني مي‌بيني وضعيت خيلي بهتر شده. آمار بانک جهاني رو هم که تازه منتشر شده بخون. داداشت هم که زبانش خوبه بگو برات ترجمه کنه. در مورد روند دو نگاه وجود داره. يکي اين که ما چه بوديم و چه شده‌ايم؟ يعني مقايسه با گذشته خودمان، با وجود شرايط تحريم و .. و نگاه ديگر اين است که به آينده نگاه کنيم و نواقصمان را که ممکن است دست و پا گير شوند را پيدا کنيم.

    اين رو هم نبايد ازش غافل شد که در مقابل کارايي مي‌توانيم خودذمان را با کشورهاي مشابه و کشورهاي منطقه مقايسه کنيم. اگر اين طور شد و البته اطلاعات کامل‌تري پيدا کرديم به تحليل دقيق مي‌رسيم و نقاط ضعف و قوت رو به درستي تشخيص مي‌دهيم و جانانه کار مي‌کنيم. رو به فساد رفتن هم يک تهديد است. شرايط ما مثل شرايط امت حضرت سليمانه. بايد درون رو بسازيم. در آخر دو تا لينک مي‌دهم با دقت بخونشون.

    آخر هم اين که بازم جواب من رو ندادي. فکر مي‌کني آينده چه شکليه. تحليلش نکن بلکه تصويرش کن. فکر کن چه شکليه. يعني نظر خودت رو بگو. مثلا من مي‌گم ايران در اينده مثلا 10 سال ديگه ماشين‌ها پرواز مي‌کنند... نه اين که بگويم اگه اين اتفاقات بيافتد مي‌توانيم ماشين پرنده بسازيم. يعني بگو به نظرات چه اتفاقاتي مي‌افتد

    ايول